Det er viktig å kartlegge hvilke behov du har før du investerer i et nytt system for timeregistrering. SmartDok gir deg her fem gode råd i prosessen.

SmartDok er laget for og i samarbeid med bygg- og anleggsbransjen. Foto: Lasse Sørnes

SmartDok er laget for og i samarbeid med bygg- og anleggsbransjen. Foto: Lasse Sørnes

1. Velg alltid et timeregistreringssystem som er tilpasset din bransje

2. Velg en solid og pålitelig leverandør av timeregistrering

– Spør deg selv om selskapet har eksistert lenge nok i markedet til å ha tid og ressurser til å gi hjelp, støtte og opplæring.
– Kontroller om det er kompatibelt med andre systemer, for eksempel økonomi- og faktureringssystemer.
– Systemet du velger bør være skalerbart, slik at du ikke betaler for mer enn du trenger.

3. Velg et system som er enkelt og brukervennlig

– Dersom valget faller på et system som betyr ekstraarbeid for de ansatte, blir du ofte møtt med vantro og mangel på engasjement.
– Gjennomgå avtalen nøye og hold deg unna lange bindingstider og eventuelle administrative kostnader.

4. Få kontroll over de utfordringene du har i dag

– Opplever dere mye avvik eller forsinkelse i tidsrapporteringen? Attesteres timene for sjelden? Time Management er «ferskvare», og kan ofte bli lagt til side, noe som fører til mye hodepine i form av sen fakturering, lange timer med administrasjon og dårlig oversikt. Da er det på tide å kontakte en leverandør som forstår din situasjon og som  raskt introduserer fordelene med digital timeregistering.

5. Tenk mer enn bare timeregistrering

– Tenk helhet og at systemet du velger har muligheten for å legge til
funksjoner senere.

Ønsker du å finne ut mere om SmartDok? Besøk vår hjemmeside www.smartdok.no

20160411_10Mini

Johan Edberg hos Solliden Maskin AB i Stockholm er glad for at selskapet valgte SmartDok, Det er veldig lett å bruke, sier han. Foto: Lasse Sørnes